رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران گفت : هشدار کمیته بین‌المللی المپیک برای حذف وزنه‌برداری از المپیک مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش راسخون، علی مرادی در گفت‌و‌گو با میزان، در مورد انتخابات اخیر فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اظهار داشت: اعتقاد ما این است که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیاز به تغییرات دارد و در بحث مبارزه با دوپینگ هم نیاز به شفاف‌سازی دارد. همین‌طور که می‌دانید IOC هشدار داده و ناخشنود است، بنابراین عدم شفاف‌سازی در این زمینه به شخصیت این رشته خدشه وارد می‌کند، عدم توجه به کم کردن یک وزن از المپیک و مهلت 6 ماهه ممکن است موجب حذف وزنه‌برداری از المپیک ۲۰۲۴ به بعد شود به همین خاطر ما آمادگی داریم به پیکره فدراسیون جهانی کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی انصرافش از انتخابات فدراسیون جهانی چه بود، تصریح کرد: در ارتباط با پست ریاست و دبیر کلی با توجه به اینکه هم‌پیمانانی داشتیم و خرد جمعی انجام گرفته بود، تصمیم به انصراف در این دو پست گرفتم اما در نایب‌رئیسی با قدرت شرکت کردیم و رأی قابل قبولی هم به دست آوردیم. درست است که در پیکره فدراسیون جهانی قرار نگرفتیم اما ۶۰ رای تعداد رأی ارزنده‌ای بود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران در پایان، در خصوص شرط برای حضور تیم نوجوانان و جوانان در مسابقات آسیایی خاطرنشان کرد: ما با توجه به منابع محدودی که داشتیم اما به خاطر تعهد جوانان را به مسابقات جهانی اعزام می‌کنیم و امیدوارم از عنوان قهرمانی سال قبل دفاع کنند. در رابطه با آینده مشروط بر اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت کنند، ما جوانان و نوجوانان را به مسابقات آسیایی اعزام می‌کنیم، در غیر این صورت با توجه به منابع محدود مشکل پیدا خواهیم کرد.
/2759/